Yaşam

Salça Fabrikası Kurmanın Kıyısından Dönen Beko, Nasıl Oldu da Beyaz Eşya Devi Olmayı Başardı?

Kurumsal bir marka çatısına girme yoluna giden Beko, zamanla Türkiye’nin en önde gelen isimlerinden biri olan Vehbi Koç’un hayatındaki dönüm noktalarından biriydi.

Türkiye’nin sanayileşme sürecindeki önemli bir oyuncunun, yurt dışında da büyük ses getirecek bir markayı nasıl hayata geçirdiğinin heyecan verici öyküsüne gelin yakından bakalım.

Beko’nun hikâyesi nasıl başlamıştı?

Hikâyemiz, Ankara’nın Çoraklık semtinde, 1901 yılında hayata gözlerini açan ve hepimizin ismini yakından bildiği Vehbi Koç ile başlıyor.

Kökeni, baba tarafından üç asırlık, anne tarafından ise Hacı Bayram-ı Veli sülalesine dayanan altı asırlık bir aileye dayanıyor. Türk sanayici ve iş adamı olarak bilinen Ahmet Vehbi Koç’un, ülkemizin sanayileşme sürecinde oynadığı önemli rolü de atlamamak gerekiyor.

1950’li yıllarda Türkiye’nin henüz sanayileşme sürecinde olduğu dönemde, Vehbi Koç’un önceliği ülkeye döviz kazandıracak yeni bir ürün bulmaktı.

Bu amaç doğrultusunda o yıllarda salça ve konserve fabrikası alanında deneyimi olan Bejerano ile iş birliği yapmaya karar verdi.

1954’te kurulan beyaz eşya devi, Bejerano ve Koç’un isimlerinin ilk harflerinden oluşan “Beko” adıyla kurulmuştu. Fakat dönemin koşulları nedeniyle şirket faaliyete geçemedi.

Biraz zaman geçince, General Elektrik ampullerinin satış ve bayiliği fırsatı doğru ve şirketin adı Beko Ticaret A.Ş. olarak değiştirildi.

Vehbi Koç, Anadolu’da bir ilke imza atarak bayilik sistemiyle Arçelik ürünlerini tüketicilere ulaştırmıştı.

1977’de Arçelik distribütörlüğünü devreden Beko Ticaret, 1983’ten itibaren Türkiye beyaz eşya sektöründe Beko markası altında faaliyet göstermeye başladı.

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu, 1990’lardan itibaren yurt dışı faaliyetlere odaklanınca, Beko ihracat markası olarak belirlendi.

2000’e gelindiğinde, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu’nun yeniden yapılanmasıyla Beko, Beko Ticaret A.Ş.’den ayrılarak Arçelik A.Ş. bünyesine katıldı.

Böylece yurt dışında satışa sunulan ilk Türk beyaz eşya markası olma özelliğiyle de öne çıkmış oldu. Bugün birçok insan aslında Beko’nun bir Türk markası olduğundan bile bihaber.

Yurt dışı ile o kadar özdeşleştirmişiz ki ülkemizden değerli bir marka globalleşemez diye düşünüyoruz. Ancak Beko, Türkiye’deki başarısını 90’ların başından itibaren yurt dışına taşımayı başardı.

Dünyada 100’den fazla ülkede milyonlarca tüketiciye sahip oldu. Bu, bir dünya markası hâline gelmesi için yeterli bir sebepti.

Geçtiğimiz günlerde de kurumsal bir marka çatısı hâlinde olma hedeflerinden dolayı açıklama getirien Arçelik, kurumsal markasının bundan sonra Beko olacağını duyurdu.

Kaynaklar: Beko

Markalarla ilgili diğer içeriklerimiz:

banazajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Fatih Escort
Kartaltepe Escort
Arnavutköy Escort
Yenimahalle Escort
Zuhuratbaba Escort
Kulaksız Escort
Hasanpaşa Escort
Haseki Sultan Escort
Deri Osb Escort
Yenimahalle Escort
Yukarı Dudullu Escort
Eğitim Escort
Tarabya Escort
Şerifali Escort
Aydıntepe Escort
Balabanağa Escort
Kazım Karabekir Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Selami Ali Escort
Cihannüma Escort
Arap Cami Escort
Nenehatun Escort
Armağanevler Escort
Ertuğrul Gazi Escort
Zühtüpaşa Escort
Mimar Sinan Escort
Ahmetli Escort
Zeynep Kamil Escort
Soğukpınar Escort
Esenceli Escort
İsmet Paşa Escort
İnönü Escort
Mithatpaşa Escort
Necip Fazıl Escort
Cumhuriyet Escort
Gümüşpınar Escort
Çınardere Escort
Kumbaba Escort
Nakkaş Escort
Binbirdirek Escort
Kamiloba Escort
Ataköy Escort
Muratreis Escort
Dereağzı Escort